cordrms.jpgClubul De Oratorie, Retorică și Dezbatere, Râmnicu Sărat

 

S-au reluat activitățile în cadrul C.O.R.D.


 

S-au reluat activităţile în cadrul Clubului de Oratorie, Retorică şi Dezbatere al colegiului, coordonat de doamna profesor Elena Florea. Ştefania Lungu detaliază: ,,meciul demonstrativ a avut drept scop prezentarea beneficiilor aduse de experienţa de debater (dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi schimbări la nivelul gândirii de zi cu zi).Într-o lume atât de competitivă, abilitatea de a lupta în mod diplomatic pentru cauza personală este mai mult decât importantă".

 

C.O.R.D. îşi deschide porţile pentru boboci şi nu numai!


Câteva cuvinte despre C.O.R.D.

Clubul de Oratorie,Retorică şi Dezbateri Râmnicu Sărat a fost înfiinţat în anul 2012 în Colegiul Naţional “Alexandru Vlahuţă”. Din acelaşi an clubul este afiliat Asociaţiei Române de Dezbateri, Oratorie şi Retorică Muntenia. În cei aproape 4 ani de activitate membrii clubului au participat la peste 25 de concursuri naţionale, obţinând premii importante precum locul III la Forumul Naţional de Dezbateri Academice pentru Elevi 2015, locul I la Pache Open, locul II la Dezbatem România 2015 şi locul III la Cantemir Open.

În fiecare an clubul CORD organizează dezbateri demonstrative pentru a atrage elevii spre această activitate. Membrii cu experienţă şi profesorul coordonator organizează în mod voluntar întâlniri prin care elevii sunt antrenaţi şi pregătiţi pentru concursuri. Dezbaterile academic educă tinerii spre a gândi critic, spre a se informa activ din surse credibile, pentru a deveni cetăţeni active din punct de vedere social.

Râmnicu Sărat Debate Open” a fost primul concurs de dezbateri academice organizat în Râmnicu Sărat. Sub acceptul Colegiului Naţional “Alexandru Vlahuţă” şi al ARDOR Muntenia , clubul CORD a organizat în perioada 30 octombrie-1 noiembrie un concurs ce a atras 93 de elevi participanţi. Aceştia sunt elevi ai unor cluburi de dezbateri din Timişoara, Braşov, Sfântu Gheorghe, Caracal, Bucureşti, Ploieşti, Suceava, Iaşi,Alexandria, Nehoiu şi Râmnicu Sărat.

În ziua de 30 octombrie a avut loc sosirea şi cazarea participanţilor. Concursul a început sâmbătă şi a presupus 4 dezbateri după care au fost anunţate cele mai bune 8 echipe ce aveau să se întâlnească duminică în dezbaterile eliminatorii.

Cine a stabilit temele de discuţie? Echipa este formată din 3 studenţi cu experienţă foarte amplă în dezbateri, Laura Drăgoi (dublă prezenţă în lotul national de dezbateri al României cu participare la Campionatele Mondiale de Dezbateri din Scoţia şi Africa de Sud, finalistă la prestigiosul concurs Oxford IV), Dragoş Sassu (campion national,participare la Campionatul European de Dezbateri pentru studenţi de la Vienna) şi Ioana Cristocea (vice campioană naţională, participare la concursuri internaţionale precum cele din Stuttgart şi Istanbul). Care au fost temele?

1. Acest Parlament ar interzice stagiile de practica si internship-urile neplatite.

2. Acest Parlament, ca femeie activa din punct de vedere politic, nu ar folosi roluri convenţionale de gen(promovarea calitatilor de mama,sotie,etc.) pentru a se promova pe scena politică.

3. Acest Parlament crede că ajutoarele sociale ar trebui oferite in vouchere si nu in bani.

4. Acest Parlament regreta atitudinea statului român de a evita raspunderea în ceea ce priveste situatia refugiatilor.

5. Acest Parlament ar interzice testele pe animale. (sferturi de finală)

6. Uititall-ul este un medicament, fara efecte secundare, care duce la stergerea completa si ireversibila a amintirilor pe o perioada determinata. Acest Parlament ar obliga soldatii sa ia ""Uititall"" dupa ce se intorc din razboi, pentru durata misiunii. (semifinale)

7. Acest Parlament crede că organizaţiile şi cultele religioase nu ar trebui să beneficieze de reduceri de taxe şi impozite din partea statului. (finală)

*formula “Acest Parlament” este o metaforă ce introduce tema de discuţie; de exemplu tema cu numărul 5 ar putea fi formulată şi astfel : “Ar trebui interzise testele pe animale?”

Toate dezbaterile au fost arbitrare de oameni cu experienţă în dezbateri academice ce au fost nevoiţi să treacă un test de arbitraj înainte de concurs. Aceştia au deliberat în funcţie de persuasiunea fiecărei echipe şi au oferit sfaturi şi explicaţii folositoare fiecărui vorbitor la finalul fiecare dezbateri.

Credem că elevii care practică dezbaterile academice deprind bunul obicei de a se informa despre evenimentele importante din societatea noastră cât şi despre evenimente internaţionale. Practicând dezbaterile, elevii învaţă să gândească critic şi să îşi argumenteze punctul de vedere. După o perioadă de practicare a acestei activităţi, elevii internalizează dialogul argumentat şi civilizat.